2.08.2009

Biz..Kadınlar..

Daha ne kadar katlanacağız bunlara.. Daha ne kadar öldürüleceğiz, ne kadar dövülüp, tecavüze uğrayıp sessiz kalmak zorunda bırakılacağız..
Biz..Kadınlar.. Önce satıldık ailemiz tarafından.. Evleneceğimiz, hayatımızı geçireceğimiz adamı bile seçmemize izin verilmedi. Haberimiz olmadan, sorulmadan, söylemeden evlendirildik.. Kimimiz yaşlı adamlarla evlendirildi, kimimiz alkolik, kimimiz kumarbazlarla..Bu da yetmiyormuş gibi kocalarımız tarafından aşağılandık, hor görüldük, evlilikte tecavüze uğradık belki kocamız tarafından.. Ne de olsa kadındık. İtaat etmeliydik, temizlik yap, bulaşık yıka, yemek yap.. Yemeğin tuzu azsa sırf bu yüzden dayak ye. Öldürülesiye dövül, gece olunca kocanı memnun et..
Biz kadındık.. Yaşamaya hakkımız yoktu. Bütün hayatımız birilerini memnun etmek için birilerinin iyi yaşamasını sağlamak için geçmeliydi.. Bütün yaşamımızı birileri için feda etmeliydik..
Öldürülesiye dövülsek, dişlerimiz kırılsa, kolumuz, bacağımız kırılsa bile ses etmemeliydik, ağlamamalıydık.. Bazen ağladığımız için dövüldük, bazen nefes almamamız bile battı kocalarımıza, babalarımıza..
Kadın olarak okutulmadık, kocalarımıza mahkum bırakıldık hep. Kadındık bizim gözümüzü açmak, okutmak iyi değildi.. Hem kocalarımıza mahkum olmamız hedeflendi, hep bu istendi. Koca, eve para getirendi, karnımızı doyurandı. Ne isterse yapabilirdi.Dövebilir, soğuk bir gecede, geceliklerle sokağa atabilirdi. O bizim sahibimizdi.. Biz onun 'malı' olarak görüldük hep..
Bazılarımız katlandı bu duruma.. 'Kocamdır' dedi. 'Karnımı doyurandır' dedi.. 'Sever de döver de benim ondan başka kimsem yok' dedi.
Kimimiz ise boyun eğmedi bu duruma, kaçtı, saklandı yakınlarının, akrabalarının yanına. Bu da çözüm değildi elbet çünkü haddimiz değildi bir erkeği, kocamızı bırakıp gitmek. Çünkü gelinlikle gelmiştik o eve, kefenle çıkardık ancak.. Sonra duyduk ki 'koca' dediğimiz o adam ararmış bizi.. 'Namus'unu temizlemek, öldürmek için ararmış..

Ve öldürüldük bir akşamüstü.. Kimimiz tecavüze uğradığımız için, kimimiz dayaktan, işkenceden kaçtığımız için.. Kimimiz sevdiğimizle kaçtığımız için, töreye baş kaldırdığımız için öldürüldük.. Ormalık alanda bulundu çoğumuzun cesedi.. Oysa öldürenler en yakınlarımızdı...

4 yorum:

umar dedi ki...

Cümle kuramıyorum böyle durumlarda.Ben hep kadınları sevmek için yaklaşırken etrafta böyle insanların olması açıkçası tedirgin ediyor.

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Evet hepsi doğru yazının tamamaına katılıyorum..Ben ne eşim den ne de babam dan şiddet görmedim ama çevremde bunu çok yaşayan insanlar gördüm..O insanlara akıl verdim zamanında ayrıl boşan kocan dan ama kötü ben oldum..Yuva yıkmak isteyen kişi yaptılar beni..bazı kadınlarada ne diyeceğimi bileniyorum..

Pilli-Cadi dedi ki...

cok aci verici yaa
bu ülkede kadin olarak yasayasi gelmiyor insanin.

Adsız dedi ki...

bncede çok haklısınız ... kadınlar itilir , dövülür ama ses çıkarmaz. erkek erdir yiğittir namuzslu şereflidir başka kadınlarda yaşasa bile itici zewklerini akşam ewe geldiğinde karısı ona yemek hazırmalalıdr soru sormamılıdr kadın seks objesidir kadın satılık 'MAL 'dır ...