25.07.2009

Koşul Yok

yesari'den bir yazı. Buyrun:

Bu yazıyı yazmamın amacı bazen bu tür olaylarla karşılaştığınızda sesinizi çıkartabileceğinizi de göstermektir.

Hayatım boyunca “taciz” konusuna dahil olabilecek hatırladığım tek olay lise anılarıma ait. Öğretmenlerden biri öğrencilere fazla samimi ve yakın davranıyordu. Yani hiçbir öğretmenin olmadığı kadar yakın mesafede bir şey anlatmaktan bahsediyorum. Türlü türlü bahanelerle dokunmaktan, bacaklarına ve boyunlarına dokunmaktan bahsediyorum. Bunu daha çok sessiz sakin tiplere yapıyordu. Uzun zamandır okulda olduğu için ve mizacı itibariyle zararsız görünen bu öğretmeni öyle sadece bir kuşku için yakamazsınız. Ben sadece izlemeye başladım ve bu konuyu kızlarla konuşmaya.

Okuduğum lise türü itibariyle bu tür olayları kolay kolay yaşayacağınız bir lise değil. İmam hatip lisesi sonuçta ve kimse eteğini biraz daha biraz daha yukarıya çekiştiremez, gömleğinin düğmesini bir tane fazla açamaz. Bunların hiçbirini istese bile yapamaz yani. Kaldı ki o çok meşhur “e öyleyse o da kendini teşhir etmeseydi, açmasaydı, etmeseydi” gibi saçma sapan bir bahanenin arkasına saklanamaz kimse. Başörtülerinin içine elini sokması, oradan boynuna dokunması, eteğini biraz yukarı çıkartması ve bacaklarına dokunması. Bunların başka açıklaması olamaz artık. Okuduğum dönemde biz tecrit halde değildik erkeklerden. En iyi anlaştığım arkadaşlarım erkeklerdi. Aynı sınıfta karışık okuyorduk. Onlar da fark ettiklerini söyledikten sonra artık daha fazla beklemenin anlamı yoktu. Önce müdür yardımcılarından birine durumu açıkladım. O da bana durumun çok ciddi bir suçlama olduğunu söyledi , bununla ilgili hangi kızların mağdur olduğu , ne tür davranışların bizi rahatsız ettiğine kadar uzun uzun konuşuldu. Ciddi bir soruşturma döneminden sonra ise okuldan uzaklaştırıldı. Ama aynı ilçedeki düz lise tabir ettiğimiz başka bir okula. Sonradan duyduk ki o okulda da pek rahat durmamış. Ama sonuçta okulumuzdan gitmişti.

Şimdi , ben yapı itibariyle kendini çok savunan biri olmasam da çevremdeki insanlara karşı fazlasıyla hassas olabiliyorum. Bu tür hareketlere maruz kalan kişi kendini ön plana çıkartmak istemez, nasıl bir psikoloji içerinde olur bilmiyorum ama çok zor olsa gerek. O yüzden eğer etrafında bu tür ve daha fazlası davranışlara maruz kalmış insanlar varsa sessiz kalmayın. Onun yerine bir şeyler yapmaya çalışın muhakkak. Yerinde siz de olabilirsiniz ve birileri sizin için bir şey yapmazsa o ağır yükü hayatınız boyunca üzerinizde taşırsınız. Bu en yakınınız bile olabilir ve siz bunun farkında olmazsınız. Kardeşiniz, ablanız , akrabanız, arkadaşınız. Her zaman her durumda sizi yanında hissetmeli. Koşullar her ne olursa olsun. Eğer birilerine anlatamazsanız yapayalnızsınız demektir. Önyargılar bizi hiçbir yere götürmez, eğer sevdiğiniz birileri varsa onlara koşulsuz güven vermeyi öğrenin. Başına ne gelirse gelsin yanında olacağınızı bilmeye ihtiyacı vardır.

1 yorum:

efsa dedi ki...

Bende orta okulda böyle birini şikayet ettim. Öğrenci idi. Ama sonra bir dayak attı müdür yardımcısı ve anladım ki bizim ceza sistemimiz yanlış işliyor. Öylece yediği dayakla kaldı o şahıs. bende popoma yediğim şaplak ile.